Köpvillkor

Det är viktigt för oss att du är nöjd med våra varor, vår service, vårt bemötande och informationen runt våra varor. Kontakta oss gärna om du har några frågor så ska vi försöka hjälpa dig så snart vi kan!

1. Om Skogsvrån
Företaget Skogsvrån AB, organisationsnummer: 559422-0419, är baserade i Växjö. Företagets postadress är Nygatan 24 NB, 352 31. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@skogsvran.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss till dig inom kort.
      
2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Var noga när du fyller i namn, e-mail, postadress, postnummer och mobilnummer. Skogsvrån ansvarar inte för felaktiga leveranser pga. kund skrivit in fel uppgifter. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@skogsvran.se

2.1 Om en vara du beställt är slut
Om en unik/handgjord produkt du har beställt har blivit slutsåld innan vi behandlat din order kontaktar vi dig och ger dig två alternativ:

1. Skicka de varor som finns i lager och få gratis frakt på nästa beställning.
2. Avbeställ hela ordern.

Vi kontaktar dig via email ifall din vara/varor är slut för att se om du vill byta mot en liknande vara, skicka övriga varor eller om du önskar avbryta hela ordern. Därefter inväntar vi ditt svar och önskemål. 

3. Leverans
Varor levereras normalt inom ca 3-7 vardagar med reservation för förseningar utanför Skogsvråns kontroll, så som röda dagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vid eventuellt utebliven, försenad leverans eller frågor kring leverans kontakta oss på info@skogsvran.se. Din order går att spåra när den anlänt till distributören. Vi använder PostNord som fraktbolag och meddelar dig när ordern har skickats och magin är på väg! 

3.1 Om ditt paket försvinner under leveransen
Vi på Skogsvrån ansvarar inte för om PostNord tappar bort ett paket under leveransen. Om detta mot förmodan skulle hända så betalar vi tillbaka 30% av ordervärdet till kunden som ersättning.

3.2 Ej uthämtat paket
Försändelse som outlöst går i retur till Skogsvrån innebär att beställaren debiteras frakten samt returfrakten till Skogsvrån. Eventuell fakturaavgift kan tillkomma för att täcka Skogsvråns servicekostnader runt administrationen av ett icke uthämtat paket. Ångrar du ditt köp måste paketet hämtas ut från ditt utlämningsställe och returneras till oss. Dessa villkor accepterar du i varukorgen vid ett köp. Ifall du önskar att få ditt paket skickat på nytt, går detta att göra mot en ny fraktkostnad.

4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK inkluderar 25% moms. Undantag för böcker som inkluderar 6% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, felskrivning i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. 

5. Ångerrätt
För privatkunder gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen. Du har full returrätt på samtliga beställda varor inom 14 dagar. Om du inte är nöjd med de beställda produkterna så ska du returnera varorna inom 14 dagar efter varans mottagande för byte eller pengarna tillbaka. Vi hanterar returer en gång i veckan, reservation för försening under röda dagar och eventuella påminnelser eller dylikt kan vi åtgärda tillsammans med kund.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@skogsvran.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt de varor returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast 14 dagar efter mottagen beställning returnera produkterna till oss. Du står för returfrakten, leveransen och varans skick vid returen. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa från återbetalningsbeloppet om varan skadats.

Returadress: 
Skogsvrån AB
Nygatan 24 NB
352 31 Växjö
.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
- Köp av oljor.
- Om det har gått mer än 14 dagar sedan du mottagit din produkt.
- Om varan inte lämnas tillbaka till oss i samma skick som den hade när den levererades till kunden. 

6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas till info@skogsvran.se omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@skogsvran.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Detta händer hos oss